Zijn 60-plussers ge├»nteresseerd in leuke telefoonhoesjes? Dat was mijn twijfel toen ik een aanvraag binnen kreeg om iets te schrijven over dit onderwerp. In principe wel, want een telefoon hebben we allemaal en we gebruiken hem veel. We worden ook steeds onhandiger, dus laten we dingen vaker vallen. Het is dus heel verstandig om die telefoon te beschermen tegen vallen. Maar als ik de site van Casimoda bekijk, denk ik, dit zijn telefoonhoesjes voor “the young and beautiful”, en dat zijn we niet meer, helaas.

telefoonhoesjes met quotes
Hier moet ik wel om lachen, om dit soort quotes.

Niet alleen “for the young and beautiful”

Dat er bij een jonge doelgroep meer te halen is, dat snap ik best. Bij jonge mensen is de telefoon een statussymbool, iets wat hoort bij hun lifestyle. Hun telefoonhoesje is dus belangrijk. Wij, als 60-plusser, zien onze telefoon als een noodzakelijk goed. We hebben hem echt nodig. We willen bereikbaar zijn voor onze kinderen en kleinkinderen. En we willen ook alles nog volgen op Sociale Media. Verder zitten er ontzettend veel handige apps op, waar we niet meer zonder kunnen. Bijvoorbeeld de Duolingo-app, om Spaans mee te leren, of de Plant-app, waar je elke plant of bloem, die je niet kent, mee kunt herkennen. En natuurlijk maken we foto’s, veel foto’s. Maar hoe zo’n telefoon eruit ziet, vinden we minder belangrijk, als ie het maar doet. Dus wij hebben een telefoonhoesje alleen maar nodig om het ding te beschermen.

Een telefoonhoesje met een eigen foto

Maar toen ontdekte ik, dat je bij Casimoda ook telefoonhoesjes kunt kopen, waar je gebruik maakt van eigen foto’s. Kijk, en toen dacht ik, dat vinden 60-plussers wel leuk! Alles waar foto’s van de kleinkinderen op geprint kunnen worden is leuk. Heb je eindelijk weer een goed idee om als cadeautje te vragen, want elk cadeau met foto’s is fijn om te krijgen. Mijn kleinkind wordt eind oktober geboren, dus wat dat betreft, moet ik nog even wachten. Tot die tijd mag de poes op mijn telefoonhoesje staan. Ik ben zo blij, dat ie nog leeft. Lang leve Heintje!


Dit artikeltje komt voor uit een samenwerking.